Fri frakt till butikHemleverans 595:-Betala med Klarna
  • Hem
  • Jobba hos oss
  • LEDIGA TJÄNSTER

    LEDIGA TJÄNSTER

    E-COMMERCE MANAGER SVENSKA HEM

    Svenska Hem är en fackhandelskedja med 36 möbelbutiker över hela Sverige samt central e-handel som bedrivs från försäljning- och servicekontoret i Jönköping. I våra butiker samsas kvalitetsmöbler från välkända varumärken med designklassiker och våra egna populära möbelserier. Svenska Hem har funnits på marknaden sedan 1960 vilket gör oss till en av Sveriges största aktörer inom möbler och inredning.

    Datum
    2024-04-16

    Om tjänsten
    Svenska Hem är inne i en intensiv digitaliseringsfas med ett allt större fokus på omnikanal. Vi har idag ett nätverk av 36 butiker i hela landet och sedan några år även en växande e-handel. Expansionen är en del i vår strävan att nå en bredare kundmålgrupp med visionen att bli Sveriges mest rekommenderade möbelkedja.

    Ditt arbete består i att driva och utveckla e-handeln med fokus både på e-handelskonvertering samt att optimera och ständigt förbättra kundresan. Du arbetar mycket tätt med våra team för marknad, sortiment och IT.

    Uppdrag och ansvarsområden
    Som E-commerce Manager tar du ett helhetsansvar för vår digitala affär. Det innebär ett övergripande ansvar för drift av e-handeln, konverteringsoptimering till köp online samt för hela användarupplevelsen på svenskahem.se. I rollen förväntas du ha örat mot rälsen och proaktivt föreslå förbättrande åtgärder. För det krävs ett vasst affärsmannaskap och starka projektledaregenskaper.

    Du arbetar till vardags i tätt samarbete med dina kollegor på försäljning- och servicekontoret i Jönköping.
    I rollen ingår bland annat följande huvudsakliga arbetsområden:
    • Ansvara för försäljning och kostnadsbudget för e-handeln, att driva försäljning online mot uppsatta försäljnings- och resultatmål
    • Ansvara för årsbudget, planering och implementering inklusive daglig uppföljning
    • Ansvara för total trafik, konvertering till e-handelsköp samt upplevd användarvänlighet på siten som helhet
    • Framtagande och ansvar för prognos samt uppföljning och rapportering av relevanta KPI:er
    • Samarbeta med sortimentavdelningen för att säkerställa ett optimerat och kommersiellt sortiment
    • Samarbeta med marknadsavdelningen för att säkerställa ett kommersiellt uttryck och bästa försäljningseffekt
    • Kravställa mot våra digitala samarbetspartners som arbetar med utveckling, UX och online merchandising
    • Kravställa och leda SEO-arbete och content i samarbete med extern byrå för att förbättra websidans relevans och driva organisk trafik
    • Löpande analysera effektiviteten i e-handeln och optimera kampanjmekanik, marknadsinvesteringar, kostnader och processer
    Din profil
    • Du har minst 2 års erfarenhet av e-handel inom B2C, stort plus med erfarenhet av retail/omnikanal 
    • Du har en eftergymnasial kommersiell utbildning, gärna med digital inriktning
    • Du har med fördel varit med om en tillväxtresa på ett e-handels-/omnikanalsföretag och du brinner för att göra goda affärer
    • Du har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt och triggas av att arbeta datadrivet och KPI:styrt för att hitta nya affärsmöjligheter
    • Du har god kunskap inom e-handelsteknik, plattformar, CMS, integrationer och har ett intresse för hur teknik kan skapa försäljning
    • Du har goda kunskaper av Googles olika verktyg såsom Google Search Console, Analytics, TagManager, Merchant Center/Ads Manager, m.fl
    • Du har goda kunskaper inom trafikskapande till sidan, UX och konverteringsoptimering
    • Du är teamorienterad och tycker om att nå resultat tillsammans med andra, samtidigt som du är självgående och agerar säkert på egen hand.
    • Som person gillar du att jobba från tanke till handling i en bred och stimulerande roll och vara med i en tillväxtfas på Svenska Hems spännande digitaliseringsresa.
    Tjänsten är placerad på Svenska Hems försäljning och servicekontor i Jönköping. Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

    Ansökan och mer information
    Du söker tjänsten genom att mejla några rader om dig själv tillsammans med ditt cv till markus.chaib@svenskahem.se. Intervjuer sker löpande och vi vill därför ha din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Markus Chaib. Välkommen med din ansökan!

    Varaktighet, arbetstid
    100%

    Ersättning
    Enligt överenskommelse

    Ansök senast
    Sista dag att ansöka är 2024-04-30

    Kontakt
    Markus Chaib
    VD
    markus.chaib@svenskahem.se

    UTVALDA VARUMÄRKEN

    Gemensamt för alla våra starka leverantörer är hög kvalité, design som ligger i framkant och produkter som ska hålla över tid - ja, gärna hela livet. Vi är stolta över våra varumärken och alla är noga utvalda.